KENGKAWAN

Thursday, 28 July 2011

Roti Bercakap

♥♥♥



Blogger masak2 ni memang sangat2 rajin kan...roti pon dia orang buat sendiri. Macam teman yang pemalas, x reti buat  yang belum belajar buat roti ni beli je la...hehe...


'Roti Bercakap'...korang tau buat? haaa...nak cuba buat? ...haha




- ini le 'roti bercakap'...betulkan?





utk 6 ketoi roti ni kene bayar rm15.40
mahal? murah? ok?
(masa ni da tinggal 5 sbb seketoi da kene ngapp)




Untuk kengkawan yang rajin buat roti, selamat meroti...mungkin satu ketika nanti blog ini akan mempamerkan roti buatan sendiri...hahaha



♥♥♥

52 comments:

アヌム ちゃん said...

aa penah buat roti tp x tere2 lagi..huhu..nk try byk2 kali mls pulak.haha

nuwairani ismail said...

hamba menunggu roti buatan sendiri itu....

Cheq Sue said...

hah? nanti kite buat eh roti bercakap ni satu hari nanti

AI said...

アヌム ちゃん - beli je la lagi senang...hahaha

AI said...

Nani - jgn lah tuan hamba terlalu menunggu ye...dikhuatiri roti buatan sendiri itu x knjung tiba...haha

AI said...

Cheq Sue - ok , nanti letak kat blog ye...yg boleh bercakap tau...hihi

fazilzura said...

heheh suke jgk sebat roti berckp ni

AI said...

fazilzura - lembut je kans...

bujal X said...

lapar~

Kakzakie said...

Tempat kakak tak adalah roti "bercakap" nie Al... Sedap ye:)

AI said...

Bujal - belum lunch ke, dah lewat ni...

AI said...

Kakzakie - sama je dgn bakery yg lain2 tu...ok la rasa nye...

zonaku said...

kurang sedikit kegilaan membeli roti berbanding membeli novel...


tapi sangat mengujakan untuk melangkah masuk ke kedainya.... suka tgk design2 yang cantik2

AI said...

zonaku - waaaa x aci arrr...masuk kedai nak tgk design roti je...

NM02 said...

suker masuk kedai roti pistachios

kakngah said...

beberapa tahun nan lalu, aku pernah tersampuk sindrom buat roti sendiri. hasilnya.. memang gebu jam panas. bila dah sejuk... keras kedengkung. itulah kali pertama dan terakhir aku buat roti.
:P

AI said...

NM02 - kat mane tu?

AI said...

Ngah - alahai kesiannyer...jgn lah putus asa...

en_me said...

roti telur bawah ada makk.. ahaha

DrSinga said...

hahahaaaaaa
( kepada komen en_me )

Sunah Sakura said...

datang sini petang2 buat saya lapar pulak... huhuhu..

gadisBunga said...

mkn roti ni tak kenyang!

(dasar perut tong!)

Chik Att said...

janji kenyang heheheheh .... tahniah ada semanngat meroti ..

^baju kurung^ said...

roti.. senyum...
smpat mkn kan...ha3

*xsbar nk tgk roti hndmade

Al said...

apsal x penah jmp pon ngn roti ni?shah alam xdek ek..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

same la kita....nk roti? tunjuk je la kat kedai :)

ady said...

as-salam Al
NPK SEDAP ROTI TU...KASILAH ADY SEKETOL...

AI said...

en_me -

roti ape tu? x pernah dgr pong...huhu

AI said...

DrSinga -

doc, en_me tu buat lawak ek?

AI said...

Sunah Sakura -

hehe...da abis la...nanti gi kedai lagi ek...

AI said...

GB - ye la...seketoi tu selit celah gigi jek...hahaha

AI said...

CA - hehehe...semangat meroti yg x tau bile kan tertunai...

AI said...

^baju kurung^ -

hehe...tukang perabis roti ni masa tu lom balik sekolah...haha sempat amik gambau...

AI said...

Al -

mai la kat pavilion ni, mcm2 kedai roti ade

AI said...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ -

pernah hairan tgk mak member buat roti sendiri...kehkehkeh

AI said...

ady - salam ady

nak seketoi? haha...dah selamat masuk perut...hehehe

chichi said...

sedapnye roti2 tu...

AI said...

chichi -

mmg sedap chichi...lembut je...

ORLANDO AHMAD said...

gua rajen beli roti, makan je yg tak rajen huhuhu

geraugebang said...

ko sama ngan akak gerau Al oooiii... melopong-lopong tengok orang buat roti sendiri.

AI said...

Orlando -

bagus la tu ustad...beli bagi org lain makan...byk pahala kan...

AI said...

GerauGebang - haha...rase hairan sgt kan dia org leh buat roti sendiri...

Hantu Kak Limah said...

makan roti sambil bercakap memang x kenyang...hehehehehe...
motip:5 x cukup,ckp lebih byk mau kene +10 lg....hehehehehe....

AI said...

HKL - sambil makan sambil berckp...x sedar roti dah abis ek...ekeke

Mama2Q said...

sape makan roti tu memang akan pandai bercakap la pastu...bak politician gitu

AI said...

Mama2Q - hehe...boleh bagi qaid makan, nti cepat dia panggil mama...

Ijan said...

Kalau masuk bakery mesti rambang mata nak pilih roti kan. hehe... tak lama lagi boleh tu tu buat sendiri lak :)

AI said...

- memang rambang mata dibuatnye...
- buat sendiri punye x tau la bile lagi...hehe

lieynanilaz said...

nak rotiii...saya ni peminat..:)

AI said...

lieynanilaz - pi belajar buat roti...

Badrul Hisham Abdul Kahar said...

Mahal le.... x cukup kami makan ber6

AI said...

Badrul - hehe utk korang mmg x cukup...5 lelaki 1 pompuan...anak lelaki kuat makan kankan