KENGKAWAN

Wednesday, 6 July 2011

Lima Sekali Gus

Bukan kawin 5 sekali gus..tapi ni ha...x abis2 lagi citer pasal dia nih... hehehe...jangan boring ye anda semua...






Tu ha...dia keluar sampai 5 !!!  macam tau2 je dia nak kene tinggal...huaaaa...pindah nanti asben x bagi bawak pokok2 kaktus iteww...








Pagi tadi, bujang kecik beritahu "kaktus dah kembang 2"...sbb dia dah cakap pegi la jugak ambik gambo... kalo x, maleh dah...



Elok la pokok yg tinggi berbunga...kalo yg rendah jadi cam hari tu lak...








Dipatahkan nye bunge tu...bile tanya nape patahkan...dia cakap..."alaa...dah layu pun..."...alahai...







Sampai hati...kan kan...





.


39 comments:

bujal X said...

kaktus saya tak pernah berbunga kak~~haih~

gadisBunga said...

meriah betul kaktus tu berbunga!

Kunang-Kunang said...

Cantiknya bunga kaktus tu..

DrSinga said...

sojuk lah tangan kau ni... boleh sampai berbunga kaktus tu..

en_me said...

sibbaik x kena 'pang' sekali bujang kecik tewww.. kanns

kak ina kl said...

kecian ek bunga tu..tak sempat nak duk lama dah kena patah dek budak kecik..apa nak buat..

Cheq Sue said...

amboi... lima sekaligus naaaaaaa.... rajin sungguh kaktus tu bermunge munge

fuzidss said...

ha kita suka mungaaa suka mungaaa
;)

JARI YANG TERBARAI said...

dulu2 gua ingat lidah buaya tu kaktus

AI said...

Bujal X - ko tanam yg jenis x berbunge kot...sabor bebyk ye dikk...mane tahu nti kuar gak bunge...

AI said...

GB - itu le...1st kuar 1 jek, 2nd time kuar 2...yg ni 3rd time, 5 trus...

AI said...

Kak Kunang2 - cantek tp x wangi...

AI said...

DrSinga - siyes ckp - cucuk dan biarkan saje...haha...betol la gak nye kan, tgn sejuk...hehe...yg kat kampong tu x pernah kuar bunge, padahal amik kat situ gak...

AI said...

en_me - masa tu tahap kesabaran sgt lah tinggi...hikhik (bunge pon dah layu benor nye)

AI said...

kakinakl - masa tu bunge tu dah layu...kaktus ni kembang nye kejap aje...tu yg x kesah sgt dia patahkan...

AI said...

Cheq Sue - ye la...kali ke3 ni sampai 5 dia kuar...

AI said...

Fuzidss - suke bunge ye...tapi kaktus x kembang lama...balik keje ptg kang mesti dah kuncup tu...

AI said...

JYT - ok la tu...sama2 ade duri kanss...

chichi said...

laaa....patah kan pulak..saba je la..hehehehe

AI said...

chichi - itu la...kuar rumah tgk dah dibuang nye ateh lantai...seb baik bunge tu pon da layu...xpe xpe saba ni...

Sunah Sakura said...

huuuu...sedihnya da dipatahkan... T_T

cantik kaktus ni~

adarnadzmie said...

sian kaktus tu patah dahhh...

AI said...

Sunah - itu pokok yg rendah berbunga seblm ni...sbb dia boleh pegang, dipatahkan nye, tp masa tu bunge dah layu...sbb tu mak dia x kesah sgt...

AI said...

adarnadzmie - hehe...yg baru berbunge 5 tu pokok yg tinggi, nak cecah siling...x dpt le dia patahkan...

nuwairani ismail said...

sayangnye cactus tu...nape taknak angkut sekali...?

AI said...

Nani - xde tempat nk letak...huhu

NM02 said...

kalu beli kaktus kat camoran, bawak balik kl, mesti tak kekal lama.. panas tol tangan saya ni.. tak sesuai utk bercucuk tanam..

Ida,Japan said...

rajinnyer AI menanam pokok2...bile nk pindah tu, selamat berpindah ke rumah baru..semoga dipermudahkn segalanya

AI said...

NM02 - rase nye kan kaktus ni plg senang nk idup...xde air pon xpe...cam kt gurun tu kan...

AI said...

Ida - idak le rajin benor...hehe...

szar said...

AI - rumah baru tanam bonzai tau.....

AI said...

szar - doc...bonzai itu minat kamu...xnak tiru...

rosewood nak tumpang letak kt umah ko boleh? boleh? boleh?

wahida said...

kenapa hubby tak bawak kaktus pindah sekali? huhu...sian kaktus tu...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

saya pun ade kaktus....kat Opis...hihi :)

AI said...

wahida - kate nye xde tempat nk letak...T_T


♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡
- mesti cantek kan...ade bunge x?

szar said...

tarak tumpang2 lo....kasi terus je...freecycle ma...

AI said...

szar - huaaaa...kasi saja ka...aiyoohh...

Mawar Berduri said...

mari kawenkan cactus kita!

AI said...

MB - haha...camne le ye rupe nye bile kawen kan dia...