KENGKAWAN

Tuesday, 9 August 2011

Nak Letak Juga Lah





♥♥♥



Ramai yang letak masakan yang sedap2 untuk berbuka...kite ni...isnin sampai jumaat dan sabtu dok membeli jer...ahad pon beli jugak...huaaaaaa...


Tapi tu ade excuse...sape soh kite ikut kuar ahad ari tu sampai petang...mane sempat nak masak...kan kan


Beli jugak lah jawab nye ahad lepas...



* 4 ayam kabsah - regular
* 1 kamben kabsah - large




Beriani Saba' lagi... ade orang tu tamak, oder kamben kabsah besar punyer... sampai 3 ari baru abis makan... (bukan saya sbb saya x suke kamben...)





♥♥♥







42 comments:

DrSinga said...

KABSAHHHHHHH....
( macam sebut 'otakkkk' dalam zombi kpg pisang )

Ann Huda (Ate) said...

Pesal semua org citer psl Kamben2 ngan nasi briyani ni...Ate bole meroyan tau.. pasal Ate 'hantu kamben'.

fazilzura said...

WAHHHHHHH sodap nye menu tu ... aduyai

bujal X said...

tergoda~~kamben~~~mau~~~

AI said...

DrSinga - doc suke mandhi ke kabsah? sebenar2 nye saya x brape gemor beriani...hikhik

AI said...

Ate - sabor ate...jgn meroyan bulan2 posa nih...

AI said...

fazilzura - mesti pencinta nasi beriani le tu kankan...

AI said...

Bujal - mau lagi ke...semlam kan dah beli...mkn kat kedai...oooppppssss bungkus la...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

sedapppp.......krokkkk...perut berbunyi ..hihihi

AI said...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡

- mawar pon suke beriani ye...

(nape blog mawar ade iklan tgh2 tu...susah nak bace tau...)

Kakzakie said...

Kalau kakak Al makan briyani mesti nak dengan kambing baru best!!

AI said...

Kakzakie - hehe...saya ni bukan xleh makan, saje xnak..ngade2 kan...(x biase makan)

julietchun said...

hanya beli kuih saja di param sebab mak masih rajin masak :D

AI said...

Julietchun -

ooo...mak yg masak ye bukan juliet...

Ida,Japan said...

huikk...sedapnyer nasi beriani...k'ida sini nk mkn kena la buat sendiri Ai...yg jual ada la kt satu restoren pakistan tu...dh la jauh, mahal lak....kalau convert AI...satu pinggan hampir RM50,tapi nasib baik kt sini ada jual rempah beriani pakistan...mmg sedap rempahnyer

Bigdaddyz said...

briyani mmg best....hehe

ORLANDO AHMAD said...

kambeng adalah makanan tersedap dunia

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

lapo pulak

kakngah said...

hari2 aku masak..
untung jugak lembah ni takde param. :P

en_me said...

apasal letak gambo kecik sangat makkk.. tak nampak sangat kambeng yg mancongkam tewwww.. ahaha

NM02 said...

rata2 kata beriani saba' ni terbaik

AI said...

Ida, Japan -

Ida pandai masak...xyah beli, mahal pulak tu...

AI said...

Bigdaddyz -

Yang ni Saba' punye...mmg best

AI said...

Orlando -

huuuuu...x suke kamben...

AI said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o -

aisssshhh...sabo...

AI said...

Ngah -

rajin la hai masak...bagus bagus...nak masak sendiri gak lah...hehehe

AI said...

en_me -

kamben nyorok bawah nasik!

AI said...

NM02 -

asal nye kite pon x gemor briani...tp yg ni boleh makan le pulak...

wahida said...

kak, kat saba tu bukan nasi beriyani...dia nasi ape tah, nasi arab gitu dgn campuran 7 jenis rempah..tu yg sedap..tak sama ngan beriani...hehe...

saba mmg best!!

nuwairani ismail said...

hamboi! kemaen menunya! nasi beras saba lagi tu....

AI said...

wahida -

ye ke...hantam saja la labu...huhu

AI said...

nuwairani ismail -

1 inci beras nyer...panjang...( x ober ke ni? hehe)

Anonymous said...

hai...

Hantu Kak Limah said...

kabsah....x penah makan lagi....ape kate pos sebekas due kt sini...huhuhu

AI said...

Anonymous -

hai!

AI said...

HKL -

rase nye ade delivery...nak nombor? ekekek...

^baju kurung^ said...

kabsah tu ape kak??
suka beriani gamm~

AI said...

^baju kurung^ -

kabsah tu antara jenis2 beriani, ada mandhi, hanith - ni yg kat Saba' tu le...

Papa Mifz said...

kambing sgt sedap wor....kene ngan beriyani lg la meletup siot...

lieynanilaz said...

layan beriyani ayam jerk...hehe..

AI said...

Papa Mifz - tetap x suke kamben...

AI said...

lieynanilaz - sama lah kite...