KENGKAWAN

Thursday, 18 August 2011

LengBanCau




♥♥♥



Ishhhh...pebende tu? haha...ni dia...



*ooppsss...bukan yg ni...ini ntah dr mane la pulak...





* ni dia - lengbancau - lengkong bandung cincau!!!
(huduh je rupa nyer...hehe)



Rugi kan kalo beli lengkong (agar-agar) kat Bazar Ramadhan...RM1.00 utk 3 ketoi kecik kenet. Separuh plastik agar-agar boleh dpt sebekas ni ha...3-4 hari baru abis makan.


Rasa nye?...hmmm boleh la makan...nak kate x sedap dah abis dah...ok lah tu kan...



p/s : Szar97 hang x nanges ke tgk lengbancau aku nih!!! hahaha!!!





♥♥♥

42 comments:

ady said...

as-salam AI
puas hati buat sendiri AI.. kalau beli kat luar pun yg ada tak sedap..mahal lagi ada...

Chik Att said...

BUAT SENDIRI MEMANG PUEHHH ATIIII

AI said...

ady - betollah en ady...

AI said...

Chik Att -

boleh makan banyak...hehe

nuwairani ismail said...

wah! mane resepinya? nk tengok jugak!

AI said...

nuwairani ismail -

Nani...resepinye? haha...hantam sajalah labu...

kakngah said...

kat rmh ni buat lengkong tak jalan... anak2 aku bolayan benda yg lembik. ni, buat sagoo gula melaka.. dah masuk hari ke 4. aku sorang jek bedal.. sagunya dah 2x rebus. santan & air gula tak habis2 lagi kekekeke!!

miloais said...

resepi pakai hentam ke ni AI???

my kid suker makan agar2/puding ni...
ingat weekend nak buat lah

bujal X said...

saya menangis~~hu~~

julietchun said...

namanya agak ngeri :D

AI said...

Ngah - kat umah ni time posa nk yg lembik2 & sejuk2...senang lalu anak tekak...

AI said...

miloais - haha...betulll...main letak je x ikut sukatan mane2...

AI said...

bujal X -

bujal...nape ko menangis?

AI said...

julietchun - haha...seb baik rase nye x ngeri...kihkih

luahfikiran said...

SALAM,
SEDAP ! MEMANG BUAT SENDIRI LAGI BANYAK DAN LAGI MURAH DAN LAGI PUAS HATI ! SELAMAT BERPUASA

Cheq Sue said...

haaaaaaaaaaaaaaa saspen aje namanya tuh... ingat kukis ape tadi

szar said...

kali ni gua tak nangis....gua senyum je. Gua punya version lagi best lengbancau+ais krim soda+buah kabung+red bean.

Badrul Hisham Abdul Kahar said...

dia dah pekena 2-3 kawan itu pun ade org tulung simpan kasi sejuk. But red bean tu yg best

zonaku said...

x lalu agar2 & yang lembik yang seangkatan dengannya

Al said...

br bk tny apekebende lengkong tu..haha

sengeh sinis je tgk ni sbb perut da penuh la ni..hehe

hani@debumelukut said...

huduh tak per, janji sedap.

AI said...

luahfikiran -

Salam Dato'...
Selamat Berpuasa...

ORLANDO AHMAD said...

fuh, serius terliur

AI said...

Cheq Sue -

hehe pepandai kite letak nama tu...

AI said...

szar - wahhh...tunjuk meh...nak buat gak...

AI said...

Badrul Hisham Abdul Kahar -

wahhh...sape yg buat tu benor nye? mesti 'househusband' tu kan...

AI said...

zonaku - time posa ni kan...yg lelembik, lembut, sejuk tu le yg sedap...yg goreng2 x brape jalan...

AI said...

Al - sbb perut dah penuh senyum sinis je la ye..cube kalo tgh lapo...

AI said...

hani@debumelukut -

tp jeles tgk org lain nye food cantik2...hehe

AI said...

ORLANDO AHMAD -

ustad pandai amik ati la...hehe

en_me said...

nyamfahh larr makk ai nih.. ihiks

AI said...

en_me -

nape la en_me nyamfahh kat mak nak? cer citer cer citer...

DrSinga said...

ko jangan ter-pendekkan lagi perkataan lengbancau tu ehhh..

AI said...

DrSinga -

doc...pendek lagi jd l**cau kah? hahaha!!!

Hantu Kak Limah said...

tau takper......amat kerugian beli lengkong cinonit kat bazar...sampai kadang2 aku tersasul cakap lancau....huhuhuhuhu............
tp x de kene mengene ngn cincau tau....hahhahahhahha.............

Papa Mifz said...

Habis maksudnye sodap la tuh :-)

AI said...

Hantu Kak Limah -

HKL mel**caukan peniaga bazar tu eh?

AI said...

Papa Mifz -

boleh la diterima tekak...hehe

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Al,

Memang, kalau buat sendiri puas dapat makan, lagi pun mesti lebih sedap dari dibeli, maklumlah air tangan sendiri. Keberkatan pun lebih.

ORLANDO AHMAD said...

hehehehe

AI said...

Kunang-Kunang -

Salam Kak Ani...betul tu...tapi bile buat sendiri kan bile x menjadi tu frust jugak le..hehe

AI said...

ORLANDO AHMAD -

pesal ustad gelak nih...