KENGKAWAN

Wednesday, 27 April 2011

Puding Laici

Semenjak dok melayari blog masak2, tetibe teruja lak nak try masakan2 yg nampak sgt menyelerakan. Tapi bila di tgk byk nye bhn2 yg nak kene sediakan selalu nye cancel terus...hahaha (kalau adik aku tahu mesti dia gelakkan aku, lagipun setahu dia aku ni plg x suke masak!).

Bila jumpe resipi yg senang dan x byk bahan tu boleh lah cube...macam puding laici ni ha...tapi aku sorang je yg mkn, anak2 merasa sorang sikit...pastu xmo dah...adoyai. Abah dia org pon makan sekadar nak jaga hati mak dia org ni...xpe tunggu la 2 org lagi nanti balik dari asrama, adelah tukang makan...



Mula-mula susun buah laici...



Pastu bila dituang agar2 nye, buah laici pon terapung2....ceh! hampeh tol...ingat nk kasi cantek kat atas nye nanti...

Resipi nye di kidnap dr myresipi.com - rizaida84 (halal ye...), nak cube?

Puding Laici

1 liter air
25g agar-agar
1 tin buah laici
1 tin susu cair
1 cawan gula

Cara nya:-
1. Didihkan air dgn agar-agar.
2. Setelah mendidih masukkan gula.
3. Blend buah laici dgn susu cair dan masukkan ke dalam adunan agar-agar.
4. Biarkan mendidih sebentar. Suaikan rasa manis. Curah dalam loyang.


Untuk adik aku yg kat UK tu...haaa mcm x percaya kan ur sis buat blog ni ha...hahaha...letak masak2 pulak tuh...biar betol!

2 comments:

zs said...

oooo...ini belog kakak gua...sungguh gua tak percaya!!!!!

AI said...

hahaha...aku sendiri pon x percaya wooo....