KENGKAWAN

Tuesday, 31 May 2011

Siapa nak?

dah petik...





dah bungkus...





siapa nak?


(nak cari mangsa...haaa...tu brader nogori sombilan yg suko masak lomak cili api tuh...mesti dia nak...hehehe...)

Monday, 30 May 2011

Belimbing Dalam Pasu



Pokok belimbing buluh berbuah lagi...dah banyak kali...tanam dalam pasu dan letak atas tanah seekar sekangkang kera depan rumah.







Friday, 27 May 2011

Bunga Kaktus


Kaktus berbunga for the 2nd time...1st time dulu x sempat nak snap gambar nye sbb x tahu yg bunga kaktus ni akan layu dgn cepat.


So, bile nampak dia berputik lagi cepat2 snap, tapi nak tunggu dari putik tu jadi bunga kembang memang lambat, berhari2 menunggu...bile dah kembang tu cepat pula dia kuncup balik...



Cantik gak kan bunga kaktus nih. Bertahun2 dok dlm pasu, sampai nak cecah siling baru ni dia berbunga. Nak dapatkan angle yg ni kene panjat pagar tau...jgn jatuh atas pokok kaktus tu sudah..naya!


Wednesday, 25 May 2011

Pokok Kari


Daun kari ni dah banyak bagi kat orang...sebab tuan nye x masak kari pon...hehehe.

Tapi skang ni dah kene serang ulat la pulak...abis dimakan nye daun kari tu...rezeki ulat tu la nampaknye...

Tuesday, 24 May 2011

Hehehe...malu la...

Hehe...nak tau kenapa i jadi malu tetibe nih...i got my 1st follower...
Dr Singa!!! ...(tapi sebenar nya suke suke suke!!!)...

Doc...jgn gelakkan blog i yg tah ape2 ni ek...hehe

Lain yg di order, lain yg dapat!




Pernah x ape yg di order lain yg dapat. Cam milo ni ha...aku order nescafe, milo yg sampai. Biasa gak sebelum ni terjadi camni kat tempat2 lain, selalu nye aku mintak tukar balik, ikut ape yg aku order...tapi yg ni aku minum je x mintak tukar pon...sebab ape ek?

Mungkin sebab kesian tengok pakcik kedai tu kot...

Entah ler...

Monday, 23 May 2011

KFH - Kuwait Finance House

Sesiapa yang nak beli rumah ke ape ke dan nak cari financier...jgn lah gi KFH ni...lembab tersangat lembab...nak je aku bakor...

Bile lambat settle kite gak kene penalti...adoyaiii

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Infection? Allergic?

Kalau dah batok ni memang susah nak baik. 3/5 dah pergi klinik, doktor kata - Infection. Doktor bagi antibiotik, ubat batok, panadol (doc kate demam)...tapi semua ubat dah abis batok x baik2 gak...mengokol siang malam wehhh...

Ari ni pegi lagi...doktor lain pulak, dia kata bukan infection tapi allergic. Kene lagi makan antibiotik, ubat batuk & panadol...temp 37.8C. Doktor x bagi le mc sebab aku cakap x rasa demam.

Kalo abis ubat2 ni x baik gak camne ye...x tahan dah tekak da perit nih...mengokol x kire siang ke malam.


Ari tu antibiotik nye Ospamox, yg ni Serviflox lak...

Doc Nina...camne nak bagi cepat baik batuk nih...tolonggggg...

Saturday, 21 May 2011

Pro Golfer


Bakal pengganti Tiger Woods...hehehe...(nanti mak dia leh tumpang $$$!!!)...


Wednesday, 18 May 2011

Dugaan Mendatang...

Ya Allah...kuatkan hamba mu ini untuk menghadapi nya...

Friday, 6 May 2011

Puding Roti

Selalu kulit roti memang budak2 x makan...jumpa la resepi puding roti yg sgt mudah ni di sini jadi terus buat dan jadi la sbb senang sangat...tapi mak jugak yg makan sorang2...aduhai...


Resepi  nya x ingat la pulak...